سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همدلی

پولشویی و را نت خواری شنبه 86/12/18 ساعت 11:12 صبح

یکی از عواملی که سرمایه های مملکتما را ازبین برده وباعث کاهش رشد اقصادی کشور است پولشویی می باشد .

پولشویی، عبارت است از هر نوع عمل یا اقدام به عمل برای مخفی کردن یا تغییر ظاهر هویت نامشروع حاصل از فعالیتهای مجرمانه، به گونه ای که وانمود شود، این عواید از منابع قانونی سرچشمه گرفته است. پولشویی یا تطهیر پول فعالیتی مجرمانه، در مقیاس بزرگ، گروهی، مستمر و درازمدت است که می تواند از محدوده سیاسی یک کشور مفروض نیز فراتر رود.

پولشویی یک فرایند سه مرحله ای است که مرحله اول مستلزم قطع هرگونه ارتباط مستقیم بین وجوه و جرمی است که حاصل شده، مرحله دوم مخفی کردن ردپای وجوه برای جلوگیری از تعقیب قانونی آن و مرحله سوم بازگرداندن وجوه به مجرم به صورتی که نحوه اکتساب و محل جغرافیایی آن قابل ردیابی نباشد.

پولشویی آثار زبانبار بر اقتصاد، جامعه و سیاست دارد. آلوده شدن و بی ثباتی اقتصاد تضعـیف بخش خصوصی و برنامه های خصوصی سازی، کاهش کنترل دولت بر سیاستهای اقتصادی، فاسد شدن ساختار حکومت، بی اعتمادی مردم، بی اعتباری دولتها و نهادهای اقتصادی کشور و... غیره تنها بخشی از این آثار است.

پیشینه اقدامهای بین المللی برای مبارزه با پدیده پولشویی و تدوین راهکارهای جهانی برای مقابله با این معضل به سالهای میانی دهه 1980 برمی گردد. در اواخر همین دهه بود که عزم جهانی برای تدوین پیمان نامه ها، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی در این زمینه شکل گرفت. به دنبال تاسیس گروه کاری اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی در سال 1989، گروههای منطقه ای مانند اتحادیه اروپا، شورای اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی، قوانین و معیارهایی برای مبارزه با پولشویی در کشورهای عضو تدوین کرده اند. منطقه کارائیب، آسیا، اروپا و آفریقا، نیروی ویژه مبارزه با پولشویی ایجاد کرده اند و گروه بندیهای مشابهی برای آمریکا و آمریکای لاتین در سالهای آینده دردست تدوین و شکل گیری است. با این حال، در سطح بین المللی و جهانی یک توافق نظر عمومی درمورد کلیات ارکان اصلی هر نظام ضدپولشویی وجود دارد، که شناخت این اصول در تدوین قوانین منع پولشویی راهگشا خواهد بود.

 


نوشته شده توسط: عبدالکریم اشرفی دهکردی


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

نوآوری
نوآوری
نوآوری وخلاقیت
[عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
29823


:: بازدیدهای امروز ::
7


:: بازدیدهای دیروز ::
12



:: درباره من ::

همدلی

عبدالکریم اشرفی دهکردی
در این وبلاگ سعی کردم مطالب علمی ،فرهنگی ،آموزشی و ... را به سمع و نظر بازدید کنندگان عزیزو مهربان برسانم . لطفا نظرتان را مرقوم فرمائید

:: لینک به وبلاگ ::

همدلی


:: پیوندهای روزانه::

ایران من زیباترین بهشت دنیا [40]
من وتو [22]
[آرشیو(2)]


:: آرشیو ::

بهاران
نکاتی چند از پشرفت وموانع آن
روان شناسی یادگیری
آموزشی



:: خبرنامه ::