سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همدلی

هنر شاد بودن یکشنبه 86/12/19 ساعت 9:15 عصر

 

       هنر شاد بودن، مستلزم توانایی خندیدن به مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن پس از وقوع آنهاست.

اغلب اوقات نیازها ، درهمان لحظه ای که احساس می شوند،برآورده نمی گردند و فاصله زمانی میان احسا سا ت و نیاز برآورده شد ن آنها ، گاه سبب تکدر خاطر می شود . بیشتر وقت ها ،دلیل تکدر خاطر انسان در این است که زند گی آن گونه که او می خواهد ، نیست . زند گی با آرمان های او هماهنگ نیست و در نتیجه ، سبب غم و افسردگی می شود .

       برای اینکه ارزش شادمانی را درک کنیم ، باید برای این سؤال پاسخ اساسی بیابیم :

  • شادی محصول و نتیجه چه چیزی است ؟
  • آیا حاصل دست رنج و تلاش و کوشش دیگران است یا محصول استعمال مواد شیمیایی تحریک کننده ؟

       طبیعی است که این نوع شادی ،نه پسندیده است و نه مطلوب .ولی اگر حاصل ارتباطی سازنده بین شخص و خدایش، بین فرد و همنوعانش ، بین شخص و وظایفش در جامعه باشد ، طبعاً شادی و سروری دلخواه و مطلوب خواهد بود .

       بنابراین یکی از مسئولیت های ما درمقام ولی یا مربی ، این است که از زندگی لذت ببریم و شرایط التذاذ از زندگی را برای فرزندان ، دانش آموزان و اطرافیانمان فراهم آوریم ؛ زیرا با شاد بودن احساس بهتر و کارایی بیشتری خواهیم داشت و دیگران نیز از مصاحبت با ما احساس رضایت و خرسندی خواهند کرد .

       اینک سخن درباره ی یک مدرسه شاد و نشاط آوراست.شاخص های یک مدرسه ی شاد را می توان در داشتن ارتبا ط دو جا نبه ، احترام متقابل ، تحمل تفاوت ها، پرهیز از تبعیض ، تقسیم عادلانه نگاه ها،آشنایی با تفاوت های فردی و بسیاری موارد دیگر دانست .در جامعه و مدرسه ای که کمبود شادی باشد ، سخن از شادی گفتن کمی مشکل است .

       یکی ازعواملی که درکمبود شادی نقش دارد،تخریب احساس است.درحقیقت،هنگامی که از نشاط سخن می گوییم، تنها حرکت بد نی را در نظر نداریم ؛بلکه منظور ما ،لذت ذهن است .

      

نوشته شده توسط: عبدالکریم اشرفی دهکردی


ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

نوآوری
نوآوری
نوآوری وخلاقیت
[عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
29811


:: بازدیدهای امروز ::
7


:: بازدیدهای دیروز ::
5



:: درباره من ::

همدلی

عبدالکریم اشرفی دهکردی
در این وبلاگ سعی کردم مطالب علمی ،فرهنگی ،آموزشی و ... را به سمع و نظر بازدید کنندگان عزیزو مهربان برسانم . لطفا نظرتان را مرقوم فرمائید

:: لینک به وبلاگ ::

همدلی


:: پیوندهای روزانه::

ایران من زیباترین بهشت دنیا [40]
من وتو [22]
[آرشیو(2)]


:: آرشیو ::

بهاران
نکاتی چند از پشرفت وموانع آن
روان شناسی یادگیری
آموزشی



:: خبرنامه ::